آرتيوم سيدورکين 28 ساله که در جمهوري اودمورتيا در حوالي مرکز روسيه زندگي مي کند ، از مدتها پيش احساس درد در سينه داشت و به تدريج سرفه هاي خلط دار خوني هم پيدا کرده بود. بعد از انجام راديو گرافي، پزشکان مرکز انکولوژي(سرطان شناسي ) تقريبا مطمئن بودند که آرتيوم مبتلا به نوعي از سرطان در حال رشد است و بهتر است هرچه زودتر تحت عمل جراحي قرار گيرد. در حاليکه آنچه که در حال رشد بوده يک جوانه درخت صنوبر بوده است.





تصوير راديوگرافي از ريه آرتيوم که شبيه يک بافت سرطاني به نظر مي رسد

هنگام عمل جراحي ، تيم پزشکي تصميم گرفتند ابتدا برش کوچکي در ناحيه ايجاد کرده و نمونه (بيوپسي) بافت مشکوک را براي بررسي نوع عارضه به آزمايشگاه بفرستند ، بعد از انجام برش بود که پزشکان با صحنه عجيبي روبرو شدند.




جوانه صنوبر در ميان بافت ريه

دکتر ولاديمير کاماشف معاون بيمارستان اودمورتيا و سرپرست تيم جراحي، مي گويد:«ناگهان احساس کردم دچار توهم شده ام!» او سپس ادامه مي دهد:«من به دستيارم گفتم بيا و يک نگاهي به اينجا بينداز، انگار ما اينجا يک درخت صنوبر داريم!» دستيار وي بعدا اقرار ميکند که در آن لحظه فکر کرده است، دکتر تحت تاثير فشار کاري ديوانه شده است!

طول شاخه صنوبر حدود 5 سانتي متر بود. احتمالا دانه آن در اثر تنفس داخل ريه آرتيوم شده و بدن آرتيوم نتوانسته آن را دفع يا جذب کند و صنوبر با استفاده از محيط گرم و مرطوب ريه آرتيوم رشد کرده و به تدريج سبب بروز علائم درد و خلط خوني شده است.

خود آرتيوم اين موضوع را اصلا جالب نمي داند . او ميگويد:«راستش را بخواهيد، من اصلا در اين مدت احساس نمي کردم يک جسم خارجي در بدن خود حمل ميکنم يا حتي احساس نمي کردم که چيزي در حال رشد کردن است، فقط ميتوان بگويم آن خيلي درد ايجاد ميکرد.»

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati