در حاليكه يكي از خانواده‌هاي به اصطلاح اشرافي - كه تبار آنان به حجاز بازمي‌گردد - در سوريه ادعا كرده كه عمامه پيامبر(ص) را پيدا كرده و آنرا در اختيار دارد، بسياري از شهروندان اين كشور براي ديدن و متبرك شدن به آن نزد اين خانواده مي‌روند.
شيعه آنلاين: اين خانواده اشرافي كه تبار آن به سرزمين‌هاي حجاز برمي‌گردد و در حال حاضر در يكي از روستاهاي اطراف شهر حلب در شمال سوريه زندگي مي‌كند، اخيرا با هدف جذب علاقه مندان به ديدن اين عمامه و اثبات ادعاي خود، CD مخصوصي را بين مردم توزيع كرده كه در آن عكس اين عمامه و برخي مدارك اثبات كنندهه صحت اين مقوله را منتشر كرده است.








در همين راستا يكي از دختران اين خانواده طي گفتگويي اظهار داشت: اين عمامه بيش از 250 سال است كه دست به دست نزد اجداد ما منتقل شده است تا اينكه به دست ما رسيد. قبل از 250 سال پيش نيز اين عمامه دست به دست چرخيده و اگر تاريخچه آن را بررسي كنيم خواهيم ديد كه ابتدا پس از فوت پيامبر(ص) نزد علي إبن أبي طالب(ع) بوده است.







وي در ادامه افزود: اين عمامه پيش از ما در اختيار پدرمان بوده كه حدود 9 سال پيش از دنيا رفت و آن را به من و خواهرانم سپرد.

او همچنين گفت: ماه رمضان گذشته تصميم گرفتيم كه آن را در معرض ديد همگان قرار دهيم تا در صورت تمايل آن را ببينند و به آن متبرك شوند از همين رو به مدت چند ساعت آن را در مسجد "أنس بن مالك" در معرض ديدگان همه قرار داديم.







در واكنش به انتشار اين خبر برخي از علماي ديني سوريه اعلام كردند كه بايد صحت اين مسأله فورا مورد تحقيق و بررسي قرار گيرد.

اين در حاليست كه برخي از تاريخدانان سوري ادعا كردند كه پس از وفات پيامبر(ص)، عمامه از ايشان باقي نماند.





از سوي ديگر برخي افراد اين خانواده سوري را به كسب درآمد و سوء استفاده از اين مسأله متهم كردند. اما آنان بر ادعاي خود تأكيد كرده و اعلام كردند كه چنين افرادي نسبت به ما حسادت مي‌كنند زيرا ايمانشان ضعيف است.





در همين راستا از سوي ديگر شيخ "محمد شامي" طي اظهاراتي گفت: رفتن مردم براي ديدن اين عمامه و حتي متبرك شدن به آن دليل بر صحت مقوله اين خانواده نيست.

وي در ادامه گفت: در صورت رد شدن صحت اين ادعا، بدون شك بايد آن را ترويج خرافات پنداشت.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati